Vitaliteit wegwijzer
mei 30

Persbericht: Vitale medewerkers boeken meer resultaat

VITALE MEDEWERKERS BOEKEN MEER RESULTAAT

OISTERWIJK – Vitalavie heeft een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren naar de vitaliteitsbeleving onder ruim 125 werkgevers met meer dan 100 medewerkers. Het doel hiervan was om een objectief beeld te krijgen bij de mate waarin vitaliteit leeft onder werkgevers. Hoeveel werkgevers zetten preventieve gezondheidsprogramma’s in en hoe tevreden zijn ze daarover? Vinden ze het hun verantwoordelijkheid en zijn ze bereid er in te investeren?

Uit het onderzoek blijkt dat minder dan de helft van de ondervraagden goed tot zeer goed op de hoogte zijn van de vitaliteit onder de medewerkers. Voor het grootste gedeelte van de werkgevers is vitaliteit een veelbesproken onderwerp binnen het bedrijf.

Opmerkelijk: van een deel van de werkgevers die geen inzicht heeft in de vitaliteit van de medewerkers geeft een kwart aan dit wel als speerpunt te hebben.

Investeren
TACHTIG procent van de ondervraagden is bereid te investeren in de vitaliteit van hun medewerkers. Of de werkgever nu tevreden is over de vitaliteit, maakt daarbij geen verschil. Een klein gedeelte van de bedrijven vindt vitaliteit wel erg belangrijk, maar geeft aan hier niet genoeg budget voor te hebben.

Ambitie
Een ZEVEN is het gemiddelde rapportcijfer dat de werkgevers geven aan de vitaliteit van hun medewerkers. Als wenscijfer geeft de groep ondervraagden gemiddeld een 8.1. De gemiddelde ambitie is ruim een heel rapportcijfer hoger.

Redenen
De TOP DRIE redenen die werkgevers noemen om werk te willen maken van vitaliteit zijn:

1. Ziekteverzuim
  2. Beter functioneren
  3. Productiviteit verhogen

————————————————————
EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie, niet voor publicatie voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wilma Wouters van Vitalavie op 06 109 087 07 of via info@vitalavie.nl